Az intézmény szolgáltatásait igénybe vevő, rászoruló sajátos nevelési igényű, illetve hátrányos helyzetű (tanköteles általános és szakiskolás) tanulók hétközi ellátásának biztosítása. Minden nevelő teendője, hogy a gyermekeket tanítsa tanulni. Ennek eredményeképpen a diákok a tanulás időbeli és sorrendi tervezésében tegyenek szert fokozatos önállóságra. Vegyenek részt a kedvező körülmények (külső feltételek) kialakításában.
Kollégiumunkban egy adott napirend szerint élnek a gyermekek. Ez a napirend próbálja figyelembe venni a gyermekek életkori sajátosságait, igényeit. Éppen ezért külön napirend van az általános iskolásoknak és a szakiskolásoknak.
A „szabadidő” keretében tudnak a gyermekek szabad levegőre menni, amely létfontosságú, a fejlődésük szempontjából. A téli időszakban is arra törekszünk, hogy legalább 45 percet minden tanulónk a friss levegőn töltsön. Ez alatt az időszak alatt mehetnek kikapcsolódásként az általuk választott szakkörökbe is; ezen időszak alatt tudnak foglalkozni a tehetséges gyermekkel, és a felzárkóztatást igénylőkkel a szakkörvezetők, fejlesztőpedagógusok. Sok tanulónk választja ezt az időszakot a sportudvarunk nyújtotta lehetőségek kihasználására az erdei sétára, a természeti környezet megismerésére.
A szakkörök többsége délután 2-től ½ 4-ig terjedő időszakban van. A szabadidőt követik a délutáni tanórai foglalkozások, készülés a másnapi órákra. Az alsó tagozatosoknak 2×45 percben, a felső tagozatosoknak 3×45 perces foglalkozással. (Szem előtt tartva a gyermekek életkori sajátosságait, a lépcsőzetes terhelhetőséget.)
A kollégiumi csoportok száma és az egyes csoportokban a tanulói létszám | |
Csoportok | Csoportlétszám (fő) |
I. csoport | 12 |
II. csoport | 10 |
Adatok: 2024. októbber 1. |
További információkat a pedagógiai programunkban olvashat.